07 June 2015

Makanan Pekatkan Air Mani Agar Isteri Cepat Hamil

Air mani yang cair menandakan Seorang lelaki mempunyai masalah dalam kesuburan, ramai yang mempunyai masalah ini mengambil masa yang lama untuk menghamilkan isteri. Suami juga perlu menitik beratkan dalam masalah kesuburan supaya usaha kedua-dua pihak lebih cepat mendapat hasil. Amalkan makanan pekatkan air mani agar isteri cepat hamil.
Back-Bicep
Oligozoospermia istilah kedoktoran untuk masalah air mani cair.  Air mani yang cairbermakna pihak suami mengalami bilangan sperma yang kurang kualiti, bahasa mudah mempunyai benih yang kurang sihat sama ada dari segi pergerakkan dalam air mani.

Bagaimana Air mani Cair?

Air mani yang cair bukanlah dianalisa dari segi air mani yang mudah keluar dari faraj selepas aktiviti sex. Oligozoospermia hanya boleh dikesan melalui ujian makmal.
pemeriksaan Oligozoospermia perlu dilakukan sebanyak dua kali atau lebih, ini kerana tidak adil atau dikhuatiri bacaan sample pertama tidak tepat dengan sekali ujian.
sperma yang kurang daripada 15 juta dalam 1ml dianggap rendah dan mengalami kecairan atau oligozoospermia.

7 Makanan Pekatkan Air Mani

makanan meningkatkan kesuburan lelaki
1. Makan makanan tambahan dan herba yang dapat membantu meningkatkan isipadu air mani dan bilangan sperma seperti madu dan extrak tongkat ali. Herba tongkat ali terbukti berkesan dalam meningkatkan hormon testosterone dan DHEA yang secara langsung dapat membantu memantapkan pundi serta kilang sperma.
2. Telur ayam kampung – Dalam telur ayam kampung terdapat zat besi, kalori, protein, retinol, thiamin, karbohidrat, vitamin E, omega-3, lemak, vitamin D, vitamin C, lecithin dan betakaroten. Biasanya telur ayam kampung dimakan bersama dengan madu lebah asli untuk menambahkan khasiatnya.
3. Kekacang juga membantu meningkatkan sperma. kacangan termasuk dalam sumber omega-3 yang baik untuk diamalkan. Selain melindungi jantung, ternyata kacang, terutama walnut, bermanfaat menyihatkan sperma. Kandungan asam lemak dalam walnut, semacam kacang kenari, memberi positif pada perkembangan sperma. Dalam kajian, lelaki yang mengamalkan walnut selama 12 minggu mengalami peningkatan kekuatan, pergerakan, serta bentuk sperma yang positif.
4. Makan makanan yang boleh membantu meningkatkan kualiti dan bilangan air mani. Antaranya adalah sayur asparagus, bawang merah, bawang putih, brokoli, buah pisang dan tiram.
5. Makanan yang kaya dengan zink dapat memantapkan kilang sperma.
6.Ambil buah-buahan yang kaya dengan vitamin C. Vitamin C boleh membantu badan anda untuk hasilkan lebih banyak sperma.
7. Pengambilan Suplemen tambahan untuk memberi nutrisi secukupnya.

Bagaimana Suplemen Membantu Untuk Kesuburan Lelaki?

Secara lazimnya makanan yang dicadangkan untuk kesihatan dalam lelaki adalah makanan yang kaca dengan zinkvita E dan omega 3. Jadi untuk memastikan pemakanan kita betul dalam diet seharian serta memudahkan kerja pengambilan suplemen adalah sangat di galakkan.
vitamin kesuburan lelaki

1. Omega Guard Shaklee

Omega Guard turut disarankan kepada golongan lelaki memandangkan mereka juga berisiko menghidap penyakit jantung, darah tinggi dan stroke. Khasiat yang terkandung dalam omega berupaya mencegah pelbagai penyakit yang berkaitan dengan sistem kardiovaskular.
Satu hidangan omega guard membekalkan 990mg asid lemak omega 3 yang terkandung di dalam Omega Guard Shaklee.

2. Vita E Complex

Vitamin E merupakan sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan. Bagi lelaki vitamin E memberi kebaikan dalam mencegah kanser prostat.
Satu kapsul gel lembut Vitamin E membekalkan 400IU vitamin E daripada sumber semulajadi dan 10mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti Vitamin E.

3. Zinc Complex

Zinc merupakan satu komponen yang amat penting dalam proses tumbesaran dan perkembangan tubuh badan. Ianya hadir di dalam tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia.
Satu tablet sehari sudah cukup untuk membekalkan 100% nilai harian bagi zinc.
Bagi lelaki zinc amat penting dalam sistem reproduktiviti. Ia membekalkan nutrien kepada sistem pembiakan lelaki di samping memelihara kesihatan keseluruhan sistem tersebut. Kajian mendapati pengambilan zinc di di kalangan lelaki dapat mengurangkan pembengkakkan pada kelenjar prostat dan mengatasi masalah yang berkaitan dengan sistem pembiakan lelaki.
Oleh itu pengambilan zinc amat digalakkan oleh golongan lelaki untuk mencegah penyakit dan masalah yang berkaitan dengan kesihatan lelaki seperti kanser prostat, kesuburan dan sebagainya.
Semoga dengan sedikit usaha dan ikhtiar untuk sihat secara semulajadi membuahkan hasil. Shaklee merupakan vitamin yang menggunakan bahan organic 100%, jadi sangat selamat dan berkesan.

fariana chew
sid : 989897
contact : 012-3064843

No comments:

Post a Comment