31 August 2014

NAK TAHU APE KELEBIHAN BAWANG PUTIH? JUM BACA

Dah baca pelbagai kebaikan bawang putih ?
Mudahnya anda boleh mendapatkannya dalam bentuk tablet yang diperkayakan dgn Allisin.

Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah. Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan. Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. *DAN juga bole mengurankan kolestral

Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



#SayajualvitaminCShaklee
#sayajualshaklee

fariana chew
0123064843
"anda sihat kami ceria"


SET BERSALIN SHAKLEE 

Orang kata perkara yang baik mesti dihebahkan. Dapat pahala berkongsi kebaikan ni. So, kepada mommy2 yang sedang mencari set bersalin eloklah memilih set bersalin Shaklee ni. Terutamanya kepada mommy2 yang alah dan tak lalu makan jamu. Set bersalin Shaklee adalah alternatifnya. Memang superb dooperb! Pasti tempoh berpantang mommy2 sentiasa ceria jer. 

Mari kita lihat apakah vitamin yang terdapat dalam Set Bersalin Shaklee ini. Jom kita baca!

Vita-Lea
* Ibu yg sdg berpantang di galakkan ambil vita lea sbb semasa dlm pantang bnyk makanan yg 
  kita xboleh makan so tenaga kita akan berkurang.
* Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yg seimbang 

  dan berkhasiat bg m'gantikan semula darah yg hilang.

* Mengandungi zat besi yg sgat penting dalam pembentukan sel darah merah.
* Kekurangan zat besi blh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
* Kalau nk bf baby,pengambilan zat besi adalah sgat penting.
* Vita lea xblh di ambil dgn minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi 
     penyerapan zat besi oleh badan.




B Complex
* Membantu menstabilkan hormon badan kita
* Jika kurang B complexblh menyebabkan ibu dalam pantang mengalami gangguan emosi..
* Membantu kita lebih bertenaga dan emosi lebih seimbang.
* Menukarkan makanan kpd tenaga







Zinc Complex
* Ibu2 yg xmakan ikan haruan atau pati ikan haruan zinc complex adalah pengganti yg tepat 
     kpd makanan tersebut.
* Galian yg sgat penting dlm membantu proses pemulihan.
* Membantu proses baik luka dalam badan kita terutama luka dalaman (rahim).
* Pengambilan zink bg ibu yg menyusu akan membantu anak yg disusukan membesar dgn 
   baik.
* Mengurangkan masalah rambut gugur
* Memabntu masalah KEDINGINAN selepas bersalin.






Vitamin C
* Berkonsepkan pelepasan masa.
* Ia melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan dan demi 
    memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara  
  konsisten.

* Vita c sgat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.
* Mempercepatkan penyembuhan luka jahitan.
* Memperbaiki tisu sel yg rosak semasa bersalin....





  

Energizing Soy Protein (ESP)

Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.



  

Ostematrix
  OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.ostematrix membantu dalam masalah sembelit ibu semasa berpantang…






   

Kalau mommy-mommy masih tidak percaya tentang Set Bersalin Shaklee yang hebat ini, jom kita baca testimoni di bawah ini:


Set Bersalin/Berpantang Shaklee telah terbukti selamat dan terjamin

Set Bersalin/Berpantang Shaklee telah terbukti selamat dan terjamin


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Fariana chew
♥ sms/whatsApp: 012-3064843
♥ Emel : fariana.chew@gmail.com
♥ Fb:https://www.facebook.com/pages/Sihat-cantik-bersama-shaklee/121723951335944?ref=hl  sila klik like untuk penerangan lanjut.

29 August 2014

Ramai Jatuh Cinta dengan Kehebatan dan Kebaikan Vivix Shaklee

Vivix memang berbaloi-baloi

Salam Ceria semua!

Hari ini saya nak berceloteh mengenai Vivix Shaklee! Apa tu Vivix? Pernah dengar ke? Apa kehebatannya? Jom kita baca untuk mengetahui mengapa ramai jatuh cinta dengan kehebatan dan kebaikan vivix shaklee ni?
Testimoni vivix shaklee

Vivix merupakan penemuan revolusi dalam nutrisi  polifenol. Vivix merupakan satu paten tertunda yang hebat dengan campuran botani eksklusif yang terdiri daripada poligonum cuspidatum, anggur muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak ung. 

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Vivix Shaklee merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. 

Apakah kehebatan Vivix Shaklee?

a) Vivix mengawal genetik dan seterusnya membantu melambatkan penuaan sel.

b) Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA manusia ~ setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan pangkalan data genetik dan mengganggu fungsi sel dan usia kita. Dengan vivix, DNA akan dapat dilindungi dan diperbaiki selnya.

c) Vivix melambatkan pembentukkan AGE ~ penimbunan AGE (advanced glycation end products) akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.

d) Vivix membantu meningkatkan tenaga dalam sel ~ tenaga dalam telah ditingkatkan dengan pembentukan mitokandria baru. (mitokandria merupakan penjana tenaga dalam tubuh)




Bagaimana Vivix bertindak dengan berkesan?

Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan.

Kebaikan Vivix Shaklee

* Membaiki sel yang rosak dengan pantas, amat sesuai untuk mereka yang baru menjalani pembedahan

* Memelihara keseluruhan kesihatan

* Anti oksida yang sangat baik - awet muda

* Membantu anda merasa lebih bertenaga

* Mengurangkan risiko kanser

* Membantu pesakit diabetic

* Menguatkan sistem imun

Masih tak percaya bahawa Vivix ni power? Jom kita baca testimoni di bawah ini...

kehabatan dan kebaikan vivix shaklee

Testimoni vivix shaklee

kehabatan dan kebaikan vivix shaklee

"ANDA SIHAT KAMI CERIA"
fariana chew
SID: 989897
wassap 012-3064843

Omega untuk kecantikan kulit

kita cerita pasal Omega.. kat sni ade tulis senarai orang yg perlukan suplemen Omega .. antaranya adalah mereka2 (wanita2) yang mementingkan kecantikan... haaa kenapa? sebab Omega-3 membantu mengekalkan kulit lebih lembap dan sihat... Jadi rajin2 lah telan kapsul OmegaGuard Shaklee yer... jangan buat perhiasan. nak cantik kenalah rajin..hihi
Omega guard ..antara suplemen yang sangat digalakkan utk kita consume setiap hari kerana badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 yg perlu untuk badan kita

'' ANDA SIHAT KAMI CERIA"
   Fariana chew
     SID : 989897

28 August 2014

TANDA-TANDA TUBUH ANDA PERLUKAN KALSIUM

Tubuh badan kita sentiasa menunjukkan tanda2 atau isyarat sekiranya terkurang zat atau terlebih toksin.. adalah penting utk kita mengesannya dengan lebih awal sebelum ianya menjadi lebih serius kerana MENCEGAH adalah lebih MURAH dari MENGUBATI...

Antara tanda-tanda awal tubuh anda  memerlukan supplemen kalsium apabila..
 Rasa ngilu pada bahagian punggung & pinggang & sendi pada waktu pagi atau malam..
 Kuku rapuh dan mudah patah
 Rambut menjadi kasar
 Kulit kering dan bersisik
 Sering sakit gigi atau gigi berlubang
 Sering kram (kejang/ kebas) di bahagian kaki
 Selalu pening kepala
 Jantung Berdegup lebih cepat sehingga kita dpt merasainya
 Tumit kasar dan merekah
 Sukar tidur (Insomnia)
 Sering Gugup, cemas, mudah marah
 Bagi wanita pula, masa menstruasinya menjadi lebih panjang




Bagi yg tidak gemar minum susu, kini ada kalsium dalam bentuk pil yg diperkaya dengan vitamin D dan magnesium dan jarang terdapat pada kalsium jenis susu.
Anda hanya perlu mengambil 1x sehari atau 2x sehari mengikut keperluan tubuh.
Bulan Mac adalah bulan promosi pil kalsium  

OSTEMATRIX SHAKLEE!

Berminat dengan produk Shaklee? Untuk keterangan lanjut,  konsultasi percuma dan pakej istimewa utk pelanggan saya, contact saya melalui~

EMAIL: fariana.chew@gmail.com
SMS @ Whatsapp : 012-3064843
Like page sy di facebook: sihat cantik bersama shaklee
Atau follow blog saya =)




PHYTOCOL ST HALANG KOLESTEROL DARI AWAL

Shaklee telah memperkenalkan produk terbaru iaitu PHYTOCOL-ST. PHYTOCOL-ST diperkaya dengan FITOSTEROL untuk mengatasi masalah kolesterol secara semulajadi. Lebih 80 kajian telah membuktikan dengan menghalang penyerapan kolesterol dalam darah, fitosterol dapat membantu menurunkan paras kolesterol LDL.



Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semulajadi.PHYTOCOL-ST diperbuat daripada adunan mantap FITOSTEROL. 1 botol mengandungi 120 tablet PHYTOCOL-ST.



PHYTOCOL-ST membekalkan 2,000mg fitosterol sehari dan ia adalah mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).


Untuk memperoleh 2,000mg fitosterol pertimbangkan dahulu makanan-makanan ini perlu anda ambil setiap hari kerana Phytocol-ST sendiri mengandungi
~ 200 batang lobak merah
~ 70 keping roti gandum
~ 425 biji tomato


Persoalannya, mampukah kita makan sebanyak ini setiap hari? Sudah tentu tidak bukan? Jadi, cara mudah untuk mendapatkan 2,000mg Fitosterol ialah dengan mengambil PHYTOCOL-ST setiap hari.

PHYTOCOL-ST disyorkan kepada;
- mereka yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi
- pesakit darah  tinggi
- ingin menurunkan berat badan



Ia juga amat disarankan kepada sesiapa sahaja yang ingin menjaga kesihatan mereka.

Dan anda yang ingin mendapatkanya segera, anda boleh klik link di bawah dan memesan secara online dengan menggunakan kaedah bayaran juga secara online.


Atau anda boleh juga menghubungi saya seperti pada nombor yg tertera di bawah untuk maklumat lanjut dan konsultasi ekslusif.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

Berminat dengan produk Shaklee? Untuk keterangan lanjut,  konsultasi percuma dan pakej istimewa utk pelanggan saya, contact saya melalui~

EMAIL: fariana.chew@gmail.com
SMS @ Whatsapp : 012-3064843
Like page sy di facebook: sihat cantik bersama shaklee
Atau follow blog saya =)

Masalah jerawat melampau? Jgn risau shaklee ade Jalan penyelesaianya

Baru2 ni ade kwn tnye pasal masalah kulit dia,my friend ni mmg bermasalah kulit sejak zaman skolah lg..kdang2 kesian tgk dia..so now xperlu risau sejak kenal shaklee ni sy bnyak Bantu kwn2 jum tgk testimoni jerawat setelah consume vit e,vit c dan b-complex akhirnya tiada lagi masalah jerawat..alhamdulillah 

27 August 2014

8 Tip Semulajadi Untuk Kawal Masalah Kolesterol

 Jum Kongsi dengan mereka yang bermasalah




VITALEA


1. Nutrien yang Mencukupi Ketika Menurunkan Berat Badan - 

Kuning telur, tak dinafikan merupakan makanan paling tinggi nutriennya, dan tak keterlaluan jika saya katakan kuning telur merupakan ‘multivitamin’ yang diambil oleh orang zaman dahulu pada sebelah pagi. 
Tetapi, kuning telur tinggi kandungan kolestrolnya, di samping nilai kalorinya juga tinggi memandangkan ia kaya dengan lemak. Kebanyakan mereka yang mengamalkan diet untuk turun berat badan pasti akan mengelak makanan-makanan berkalori tinggi seperti ini. Itu baru saya ambil contoh satu jenis makanan, bagaimana pula dengan yang lain? 
Perlu diingat bahwa tubuh badan kita memerlukan nutrien yang mencukupi untuk terus berfungsi. Kadar metabolisma pastinya terjejas apabila kekurangan nutrien tertentu, sekaligus ia menjadi rendah dan akhirnya proses untuk turun berat badan akan menjadi semakin perlahan! 


Salah satu faktor penat adalah disebabkan kekurangan vitamin iaitu micronutrient..micronutrient itu nama untuk vitamin lah.

2. Faktor Sibuk - Faktor kesibukan di zaman moden menyebabkan corak pemakanan kadang-kadang tidak seimbang (dari segi kandungan micronutriennya), terutamanya jika anda sering bekerja di luar dan jarang memasak di rumah.

3. Termusnah Akibat Dimasak - Haba merupakan faktor utama yang boleh menyebabkan satu-satu vitamin itu terurai. Vitamin boleh bekerja pada suhu optimum iaitu suhu badan manusia (dalam 35 darjah celcius), lebih daripada itu, ia mungkin akan musnah. Oleh sebab itu, belum terjamin 100% vitamin-vitamin yg terkandung dalam sesebuah makanan yang dimasak dapat digunakan oleh badan kita.

4. Stress (tekanan perasaan, kerja) - Dalam dunia yang serba sibuk dan mencabar, tidak sah jika seseorang itu tidak menghidap tekanan mental. Kehilangan magnesium dan beberapa nutrien penting adalah lumrah dek kerana tekanan perasaan, mental, dan sebagainya.

5. Kualiti Makanan yang Semakin Rendah - Kualiti sayur-sayuran (juga buah) yang ada kini mungkin tidak lagi setanding kualitinya berbanding sayur-sayuran yang ditanam (secara organik) beberapa dekad yang lalu. Sayur-sayuran zaman kini terlalu banyak ‘dimanjakan’ dengan bahan-bahan kimia, yang mungkin memusnahkan kualiti nutrien yang terkandung di dalamnya.


6. Pencemaran Alam sekitar - Kemodenan dan kepesatan teknologi mengakibatkan alam sekitar kian tercemar berbanding beberapa dekad yang lalu. Saban hari, sistem ketahanan tubuh kita kian terancam, dan micronutrient yang hanya diperolehi daripada makanan sahaja (rujuk no.3 dan no.5) mungkin tidak mencukupi.


7. Tabiat Makan Memilih - Terdapat individu yang tidak suka makan sayur, dan hanya bergantung kepada daging dan makanan laut sahaja untuk mendapatkan sumber micronutrient. Ini adalah tidak mencukupi kerana kebanyakan vitamin dan mineral wujud dalam tumbuh-tumbuhan. Terdapat pula individu yang mengamalkan diet vegetarian (tak makan daging, ayam, telur) dan individu sebegini mungkin tidak mendapat cukup vitamin B12, zinc dan calcium.

8. Tahap Penyerapan Nutrien yang Rendah - Tidak semua individu mampu menyerap nutrien dengan baik, terutamanya golongan yang sudah berumur. Supplemen multivitamin membantu dalam memastikan bekalan vitamin dan mineral kepada tubuh badan sentiasa mencukupi.

9. Harganya yang Murah - Secara purata, sebiji pil multivitamin yang diambil sebiji setiap hari, harganya tidak sampai RM1 pun. Jika anda boleh menghabiskan wang anda dengan sekotak rokok sehari, atau sebungkus Keropok Moni (hari-hari tengok iklan ni di TV), mengapa harus memberikan 1000 alasan untuk membeli multivitamin yang baik untuk kesihatan?


10. Role Model Kita - Salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga ke usianya sekarang ialah beliau mengamalkan pengambilan 1 pil multivitamin setiap hari (pilihan beliau, sudah tentulah “Shaklee”).

                                                  "anda sihat kami ceria"

                                                        Fariana chew
Sid : 9898987

JUM DERMA UNTUK WARGA PALESTIN

Usah kita mengeluh kasut kita jenama murah...Andai kita dapat selami hati adik ini ...
Derma kita pada Tabung Aman Palestine dan yang lain membolehkan mereka sekurang kurangnya berjalan kembali walau dengan sepatu murah..



40 Manfaat & kebaikan Alfalfa Shaklee untuk kesihatan

Assalamualaikum selamat petang, petang ni kalau mkn laksa penang sdp ni... nyum2... xleh2 diet hehe nak cerita tentang

Manfaat & kebaikan Alfalfa Shaklee

Alfalfa Complex Shaklee mempunyai 1001 khasiatnya yg semulajadi.
Kat bawah ni tersenarai buktinya..
Jom tengok!

Lepas tu sila jatuh hati untuk membelinya & rasa sendiri kehebatannya.
Bagus untuk perempuan & lelaki.

teringat mlm td i bg kt hubby 8biji alfafa dan vit c susten sbb sinus dia dh mula teruk,dia siap mrh i nape bg dia mkn bnyk sgt alfafa i ckp sbb u degil xnk consume betul2 mkn alfafa tu setiap hari dia dengan redha tadah tgn amik ubat terus telan...hehe alhamdulillah hubby i ni jenis x cerewet bab mkn2 ni telan je ape di bagi...hehe



40 Manfaat & kebaikan Alfalfa Shaklee


1.Mencuci dan membuang toksik dalam badan
2.Mengawal kolestrol dalam darah
3.Bertindak sebagai fiber - bantu singkir dan kurangkan lemak serta kolestrol
4.Mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok
5.Bagus untuk pesakit diabetes kerana mengurangkan paras gula dalam darah
6.Sebagai penggalak penghasilan susu bagi ibu yg menyusukan bayi (Milk Booster)
7.Melawan alahan seperti resdung, ekzema dan alergik
8.Mengurangkan masalah gastrik dan gangguan hati
9.Mengurangkan simptom menopaus
10.Menyahkan kimia dalam tubuh
11.Meningkatkan sistem pertahanan tubuh
12.Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
13.Mengurangkan masalah pundi kencing
14.Meningkatkan kesihatan prostat lelaki
15.Membantu merawat masalah sembelit
16.Membantu membuang angin dalam badan
17.Meningkatkan stamina dan kesihatan lelaki
18.Mengempiskan perut
19.Sebagai perapat untuk wanita kerana mengandungi  Kacip Fatimah
20.Membesar dan menegangkan payudara
21.Merawat masalah Keputihan bagi wanita
22.Memberi kelegaan semasa haid
23.Menghangatkan hubungan suami isteri
24.Merawat asma dan lain-lain masalah pernafasan
25.Melegakan sakit otot dan sendi
26.Mencuci buah pinggang dan merawat masalah kencing kotor
27.Melegakan bengkak kaki dan buku lali
28.Membantu masalah arthritis
29.Membantu merawat ulser 
30.Mengatasi masalah sembab air
31.Melegakan masalah masalah sinus seperti hidung sensitif
32.Membantu mengatasi gout
33.Mengatasi masalah bau badan dan kaki berbau
34.Mengatasi masalah mulut dan nafas berbau
35.Mengatasi masalah kurap dan kulat air
36.Mencuci darah, hati dan usus
37.Menghilangkan kelesuan dan memberi tenaga
38.Meneutralkan asid dalam badan
39.Membantu memperbaiki keadaan kulit
40.Mencegah edema - Pengumpulan air dalam badan




" ANDA SIHAT KAMI CERIA"
fariana chew
SID : 989897
pm/watsapp : 012-3064843