14 May 2015

kencing warna kuning sebab makan bcomplex???

Urine warna kuning sangat ni,, takut la!!
Soalan : Immmmmmm, kenapa makan B complex ni kita punya air kencing bau macam pelik, pastu warna jadi kuning???Takut pulak aku..

Jawapan : Oiii panjangnya tulis name aku. Tu maksudnya tengah panik yer...hahaha...

Dalam B complex ada macam2 jenis vitamin B. Kalau B Comp Shaklee, ada 8 jenis vitamin B dalam satu tablet tu. Salah satunya nama Riboflavin. Riboflavin ni lah yang buatkan urine kita jadi warna kuning.

Riboflavin dia larut air, dan sangat mudah disingkir melalui urine. Badan kita yang bijak ni ambil riboflavin dalam B Comp tu setakat yang perlu je, yang selebihnya akan disingkir melalui urine. So kalau urine terlebih kuning, jangan panik. Itu menunjukkan badan kita sihat, dan sedang berfungsi dengan baik. Badan kita ambil riboflavin setakat yang mencukupi, buang yang selebihnya so mengelakkan berlaku masalah riboflavin overdose dalam badan.

Urine kuning selepas ambil B Complex adalah normal, SEBALIKNYA kalau warna urine tidak berubah lepas ambil B Comp, itu boleh dijadikan penunjuk bahawa

Kita ada masalah kesihatan jadi badan kita mungkin tidak menyerap riboflavin dengan baik. Sila dapatkan pendapat pakar perubatan.
B Comp yang diambil TIDAK BERKUALITI dan mengandungi kurang riboflavin. SILA TUKAR JENAMA LAIN YE.

p/s : B Comp Shaklee terbukti boleh sebabkan urine kuning, tidak diragui lagi kualitinya

No comments:

Post a Comment