02 October 2014

bagaimana shaklee bole membantu jika anda di serang seronegative rheumatoid arthiritis?

seronegative rheumatoid arthiritis.




Penyakit otot dan tulang adalah antara yang paling biasa semua kesusahan yang menimpa manusia, yang memberi kesan kepada semua peringkat umur, tetapi menjadi lebih ketara dengan tahun. Kerajaan kaji selidik menunjukkan di Amerika Syarikat kira-kira 33% orang dewasa pada masa ini mengalami artritis menyusahkan dengan tanda-tanda bengkak, had gerakan, atau kesakitan. Kira-kira separuh daripada semua orang lebih 65 tahun laporan mempunyai artritis. Kawasan badan yang paling terjejas adalah leher, tulang belakang, pinggul dan bahu. 

Artritis bermaksud keradangan sendi-tidak lebih, tidak kurang. Fakta bahawa orang yang mempunyai artritis memberitahu apa-apa tentang punca atau penawar. Sendi boleh radang akibat kecederaan, seperti dari tersandung dan spraining buku lali. Yang dinamakan arthritis traumatik. Sendi boleh dijangkiti bakteria yang menyebabkan arthritis bernanah. Kristal asid urik boleh berkumpul di dalam sendi menyebabkan gout. Punca-punca ketiga-tiga bentuk-bentuk arthritis yang dikenali dan sekali sebab-sebab diberhentikan sendi sembuh. Malangnya, kebanyakan bentuk artritis dikatakan oleh doktor untuk mempunyai "punca yang tidak diketahui." Dan sama ada atau tidak mereka akan mengakuinya, tidak ada ubat yang terdapat di terapi ubat moden sama ada. 

Degeneratif dan Radang 

Artritis "tiada sebab yang diketahui" boleh dibahagikan kepada dua kategori yang luas: artritis degeneratif dan artritis radang. Artritis degeneratif yang paling biasa merupakan satu keadaan yang dikenali sebagai osteoartritis. Ini adalah artritis yang paling biasa ditemui dalam orang yang hidup di tamadun Barat dilihat dalam x-ray tangan lebih 70% daripada orang-orang 65 tahun dan lebih tua. Walau bagaimanapun, penyakit ini adalah sama agak jarang berlaku di negara-negara Afrika dan Asia, di mana orang secara fizikal buruh untuk terus hidup (Br J Rheumatol 24: 321, 1985). Bagaimana yang boleh? Osteoartritis dikatakan akibat haus dan lusuh pada sendi, jadi mengapa ia kurang biasa di kalangan orang yang bekerja keras negara-negara mundur? Ia juga tidak menjelaskan mengapa dengan penggunaan cahaya, tangan wanita sering menjadi dipintal dan cacat dengan usia. 

Bentuk-bentuk keradangan artritis termasuk artritis reumatoid juvenil, artritis reumatoid, artritis psoriatik, lupus, dan ankylosing spondylitis. Penyakit-penyakit ini agresif menjejaskan kurang daripada 5% daripada penduduk yang tinggal di Amerika Syarikat hari ini. Mengklasifikasikan penyakit radang dengan nama-nama yang berbeza, seperti rheumatoid atau lupus tidak memberikan manfaat lagi kepada pesakit, kerana ia tidak membawa kepada pemahaman yang lebih baik daripada punca keradangan, atau untuk rawatan berjaya penyakit ini. 

Orang didiagnosis dengan artritis degeneratif (osteoartritis) mempunyai radang pada sendi mereka di samping kerosakan lama (degenerasi). Keradangan ini sering boleh dihentikan dengan perubahan dalam diet dan bengkak, kesakitan dan kekakuan lega. Apa yang tidak akan berubah sama ada dalam bentuk artritis adalah kemusnahan kekal yang ditinggalkan oleh tahun penyakit, meninggalkan kecacatan, kekakuan dan kesakitan. Untuk memahami bagaimana kebanyakan orang dengan artritis boleh dibantu oleh pemakanan yang sihat, saya akan memberi tumpuan kepada bentuk yang lebih agresif radang arthritis. 

Harapan untuk Pesakit Artritis 

Artritis bukanlah satu penyakit genetik, juga bukan merupakan bahagian yang tidak dapat dielakkan yang semakin meningkat tua-terdapat sebab-sebab untuk kesusahan yang menimpa bersama, dan mereka berbaring di alam kami kami kenalan rapat dengan alam sekitar kita adalah makanan kita. Beberapa penyelidik percaya artritis reumatoid tidak wujud mana-mana sahaja di dunia sebelum 1800 (Artritis Rheum 34: 248, 1991). Kajian telah bahawa bentuk-bentuk artritis sekali jarang wujud dalam populasi luar bandar di Asia dan Afrika (Chung Hua Nei Ko Tsa Chih 34:79, 1995; Artritis Rheum 34: 248, 1991). Seperti baru-baru ini sebagai 1957, tiada kes artritis reumatoid boleh didapati di Afrika. Itu adalah masa apabila orang-orang di Afrika diikuti diet berasaskan bijirin dan sayur-sayuran. 

Penyakit-penyakit ini tidak diketahui sama sekali kini menjadi biasa sebagai orang berhijrah ke negara-negara kaya atau berpindah ke bandar-bandar besar di negara-negara asal mereka. Dengan perubahan ini mereka meninggalkan makanan tradisional mereka bijirin dan sayur-sayuran untuk daging, produk tenusu, dan makanan yang diproses (J Rheumatol 19: 2, 1992; Ann Rheum Dis 49: 400, 1991). Sebagai contoh, walaupun tidak diketahui di Afrika sebelum 1960, Afrika-Amerika yang lain dalam kejadian lupus di Amerika Syarikat (Prof J Am Med Wanita 1998; 53 (1): 9-12). Mekanisme yang diet yang tidak sihat menyebabkan artritis radang adalah kompleks dan kurang difahami, tetapi melibatkan usus dan sistem imun. 

Usus dan Sistem Imun 

Peningkatan Kebolehtelapan usus 

Usus membentuk penghalang berkesan untuk memisahkan dan tidak termasuk kandungan usus dari bahagian dalam badan. Hanya satu lapisan memisahkan individu daripada sejumlah besar antigen (protein asing) kedua-dua asal pemakanan dan mikrob. Mukosa usus menyerap dan mencernakan nutrien, menukarkan molekul kompleks yang besar kepada yang kecil mudah. Biasanya, hanya molekul kecil dibenarkan untuk melalui dinding usus, sedangkan orang-orang besar yang boleh bertindak sebagai antigen, yang menyebabkan reaksi imun, mempunyai keupayaan yang terhad untuk melalui. Jangkitan dan toksin boleh menyebabkan jurang dalam halangan ini dan membenarkan molekul besar untuk masuk ke dalam darah. Keadaan kebolehtelapan usus disebut sebagai Pesakit dengan radang arthritis telah ditunjukkan untuk mempunyai radang saluran usus menyebabkan kebolehtelapan (Baillieres Clin Rheumatol 10: 147, 1996) "usus bocor.". 

Jumlah terbesar tisu limfoid dalam badan dikaitkan dengan usus. Tisu ini melindungi tubuh daripada antigen yang tidak mendapatkan melalui halangan usus. Malangnya, diet yang tidak sihat-terlalu tinggi lemak, kolesterol, dan haiwan protein boleh menjejaskan keupayaan tisu limfoid untuk memusnahkan menyerang antigen yang membuat melalui dinding usus. 

Kamu diwajibkan berpuasa dikenali untuk mengurangkan ketelapan usus, menjadikan usus Ini mungkin salah satu sebab puasa telah terbukti secara mendadak manfaat pesakit dengan artritis reumatoid (Scand J Rheumatol 1982; 11 (1): 33-38) "kurang bocor." . Apabila pesakit kembali selepas puasa untuk diet dengan produk-produk tenusu, usus menjadi pulangan lebih telap dan artritis. Diet yang tidak sihat yang mengandungi tenusu dan produk haiwan yang lain menyebabkan radang pada permukaan usus dan dengan itu meningkatkan peredaran antigen pemakanan dan / atau bakteria (Br J Rheumatol 33: 638, 1994). Diet vegan (satu tanpa produk haiwan) telah didapati untuk menukar flora mikrob najis pada pesakit rheumatoid arthritis, dan perubahan ini dalam flora najis dikaitkan dengan peningkatan dalam aktiviti artritis (Br J Rheumatol 36:64, 1997). 

Selain menjadi tanpa produk haiwan, diet perlu menjadi sangat rendah lemak untuk faedah yang maksimum. Lemak mempunyai kesan toksik pada usus haiwan eksperimen, menyebabkan kecederaan yang meningkatkan kebolehtelapan usus membolehkan lebih banyak antigen memasuki tubuh (Pediatr Res 33: 543, 1993) itu. Makan diet kolesterol yang tinggi untuk haiwan muda juga meningkatkan "usus bocor" mereka (J Nutr Pediatr Gastroenterol 9:98, 1989; Pediatr Res 21: 347, 1987). Mereka diet vegan yang telah gagal untuk membantu pesakit arthritis telah tinggi dalam minyak sayur-sayuran, yang tahu untuk merosakkan integriti usus. 

Satu paradoks berbahaya dalam rawatan artritis adalah bahawa ubat yang paling biasa digunakan untuk merawat arthritis adalah toksin untuk halangan usus ini. Semua biasa digunakan bukan steroid ubat anti-radang (seperti Advil, Motrin, Naprosyn, dll), selain daripada aspirin dan nabumetone (Relafen), yang berkaitan dengan kebolehtelapan usus dalam manusia. Walaupun berbalik dalam jangka pendek, ia mungkin mengambil bulan untuk meningkatkan halangan berikut penggunaan yang berpanjangan. (Baillieres Clin Rheumatol 10: 165, 1996). 

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi.
Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

Protein asing dalam Badan 

Melalui "usus bocor" lulus protein asing daripada makanan dan bakteria ke dalam aliran darah. Protein makanan diiktiraf oleh badan sebagai "tidak sendiri," - sebagai sesuatu yang berbahaya, sama seperti ia mengiktiraf protein virus, parasit dan bakteria sebagai asing. Kemudian ia membuat antibodi terhadap penceroboh ini. Peningkatan tahap antibodi untuk bakteria usus dan makanan telah didapati dalam pelbagai bentuk artritis radang (Rheumatol Int 1997; 17 (1): 11-16; Clin Chim Acta 203: 153, 1991). 

Antigen-Antibodi Kompleks 

A "usus bocor" boleh membawa kepada pembentukan kompleks yang besar, terdiri daripada antibodi dan protein asing (antigen) di dalam darah (Curr Opin Rheumatol 10:58, 1998; Ann Prog Clin Immunol 4:63, 1980). Tubuh yang sihat mempunyai mekanisme yang mudah memadam ini kompleks besar daripada darah. Pada sesetengah orang, bagaimanapun, kompleks ini terus hidup kerana mereka terbentuk terlalu cepat untuk penyingkiran yang lengkap dan / atau mekanisme penyingkiran tidak mencukupi untuk mengendalikan beban. Kompleks berterusan kemudiannya ditapis oleh kapilari paling kecil badan yang terdapat pada sendi, kulit, dan buah pinggang. Terperangkap dalam kapilari kompleks ini menyebabkan tindak balas keradangan, seperti sekerat kayu melekat pada kulit. 

peniruan molekul 

Satu lagi nasib protein asing adalah ia boleh menyebabkan tubuh untuk membuat antibodi yang tidak semata-mata khusus untuk protein asing, tetapi juga berinteraksi dengan protein manusia yang sama. Mekanisme ini dikenali sebagai peniruan molekul. Serangan badan sendiri dan penyakit yang terhasil dirujuk sebagai penyakit autoimun. Rheumatoid arthritis, lupus, artritis psoriatik, ankylosing spondylitis, dan bentuk-bentuk lain radang arthritis adalah penyakit autoimun. 

Peniruan molekul dalam artritis reumatoid telah dikenal pasti dengan susu lembu. Satu analisis menunjukkan bahawa sisa-sisa asid amino 141-157 lembu albumin pada dasarnya sama dengan asid amino yang ditemui dalam kolagen manusia pada sendi (Clin Chim Acta 203: 153, 1991). Antibodi disintesis untuk menyerang protein susu lembu asing, akhirnya menyerang tisu sendi kerana urutan dikongsi asid amino antara rawan dan protein susu, bahawa antibodi itu diarahkan untuk menyerang. 

Sistem Pertahanan 

Diet yang sihat yang membolehkan sistem pertahanan bekerja untuk kapasiti mengeluarkan antigen penuh yang memasuki sistem imun dan membuang-kompleks daripada darah. Komponen diet yang kaya Amerika diketahui menjejaskan fungsinya. Minyak sayuran, termasuk orang-orang yang pelbagai omega-3 dan omega-6, adalah penahan terutamanya kuat sistem imun. Ini berkualiti Penyekatan imun minyak (contohnya, minyak ikan dan minyak primrose) telah digunakan untuk menindas kesakitan dan keradangan artritis, tetapi seperti terlalu banyak ubat terapi keputusan muktamad tidak mungkin yang terbaik untuk pesakit. Penindasan sistem imun menghalang ia daripada melakukan tugasnya menghapuskan menyerang protein asing. Diet rendah lemak telah ditunjukkan untuk melambatkan perkembangan penyakit autoimun, sama seperti lupus dan artritis reumatoid, dalam uji kaji haiwan (Ann Rheum Dis 48: 765, 1989). 





Diet yang sihat juga membekalkan antioksidan dan fitokimia lain yang memelihara sendi yang kuat dan kerosakan pembaikan (Am J Clin Nutr 53 (1 Suppl): 362S, 1991). Kajian haiwan telah menunjukkan bahawa makanan yang diambil pada diet kaya Amerika gagal memberikan antioksidan yang mencukupi untuk memusnahkan radikal bebas yang merosakkan yang membentuk dalam tisu sendi (J Orthop Res 8: 731, 1990). 

Rawatan artritis dengan diet menjadi bergaya pada tahun 1920 dan banyak kajian sejak 20 tahun yang lalu telah menunjukkan diet yang sihat, satu yang sangat berbeza daripada makanan khas Amerika, boleh menjadi rawatan yang sangat berkesan artritis radang untuk ramai orang


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Fariana chew
♥ sms/whatsApp:  012-3064843
♥ Fb: https://www.facebook.com/Sihat-cantik-bersama-shaklee sila klik LIKE utk info terkini




No comments:

Post a Comment