18 August 2016

Renungan pagi

🍃Renungan pagi🍃

💟"Aku taubat sesaat, pastu kembali maksiat"

💟"Susah la berubah. Berubah tak istiqomah (konsisten)pastu kembali semula berjahiliah!"

💟Malam itu,suaramu mendayu-dayu.Merayu-rayu kepada Dia meminta keampunan; "Allah ampunkan aku......."😢

💟Allah balas; "Aku telah ampunkan kamu......"

💟Lalu selepas malam itu, paginya kamu ulang dosa kamu.Kamu menangis syahdu menyesali dosamu "Allah,ampunkan aku"😢

"Aku ampunkan" Dia balas.

"Aku telah ampunkan dosa kamu wahai hambaku..."

💟Itu juga jawapan Allah ketikamana pada esoknya kamu menangis kerna ulang lagi dosa kamu.😢

Siang kamu berdosa,Malam kau kembali pada-Nya.

💟Lalu siang esoknya ulang lagi dosa kamu lalu malamnya bertaubat.

Namun,Allah tetap ampun!

▶️Maka apakah Allah yang Maha Penyayang itu tidak layak untuk kamu KORBANKAN MASA CINTA DUNIA INI, LALU BERSUJUD CINTA KEPADANYA.....!!?

Mengapa kita sombong..?

Mengapa kita angkuh..?

▶️Apakah Allah itu tidak layak untuk kita cinta sepenuhnya..? 

Apakah kita lupa siapa Dia....?

Muhasabah...

➡️Berapa lama sudah tidak tahajud?

➡️Berapa lama tidak nangis kerana Allah?

➡️Berapa lama tidak baca quran dengan cinta?

▶️Hidup dunia hanya sementara,di akhirat jua kekal selamanya

▶️Ingatlah Allah itu Tuhan kamu.Bukan kawan kamu.Cintailah Dia melebihi segalanya!!

▶️Ketika kamu susah,kamu cari Allah.Ketika kamu senang kamu LUPA ALLAH, kamu ABAI ALLAH...!!

Siapakah Allah dalam hidupmu..??

Tuhan atau kawan...??

▶️Lupakah kamu... dulunya kamu tiada.Kamu mati,Kamu kosong.Lalu Allah cipta kamu kerna cinta, lalu hidupkan kamu atas muka bumi ini.

Lupa???

▶️Jawab soalan saya ini;

"Di mana Allah dalam hati kita?"

"Siapa Allah hidup kita?"

"Kenapa Allah sering dilupa?"

▶️Allah gembira apabila kita kembali kepada-Nya, Allah cinta kepada mereka yang bertaubat.

Lalu, apa lagi? 

Marilah kita buat Allah gembira! 😌

▶️Sahabatku,jom kita cinta Allah dengan sebaik-baik cinta.

▶️Pesanan terakhir;

➡️Jangan pernah putus asa dalam bertaubat.

➡️Bukan dengan sekali taubat,kita terus jadi Malaikat.

Moga Allah redha & sayang akan kita,Syurga Allah InshaaAllah untuk kita.

Dari Seorang Hamba,



🌷Salam sayang semua 💐

No comments:

Post a Comment