23 September 2014

Anak anda di serang asma?? omega guard adalah penyelesaianya....

Penyakit asma atau lelah antara penyakit yang agak common dewasa ini di kalangan kanak-kanak. (Ini berdasarkan pengalaman saya sendiri). Seingat saya, masa zaman kanak-kanak dulu, tak ramai kawan yang menghidap asma ni. Tapi sekarang, memang kerap dengar anak kawan-kawan (termasuk anak saya sendiri) yang warded sebab bronchitis, atau terpaksa ambil neb sebab masalah radang saluran pernafasan. Ini MUNGKIN disebabkan faktor persekitaran yang banyak pencemaran serta gaya hidup dan amalan pemakan yang tidak sihat.

Menurut Wikipedia, penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma,keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, dan sukar untuk bersenam.


Ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. Apabila ini terjadi,paru-paru akan berkurangan udara. Akibatnya, pesakit boleh pengsan.

Pengambilan inhaler semasa serangan asma berlaku dapat melegakan pesakit. 


Namun, sampai bila pesakit terpaksa bergantung kepada inhaler semata-mata? Apakah cara terbaik untuk   mengatasi penyakit asma ini?

Bagaimanakah suplemen Omega-3 mampu mengatasi penyakit asma?

"Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. Because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos, who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers."

Sumber: LiveStrong


Terdapat kajian yang mendapati pengambilan asid lemak Omega-3 serba sedikit membantu mengatasi penyakit lelah. Asid lemak Omega-3 bersifat antiradang. Kerana itu ia sangat baik diambil oleh mereka yang mengalami masalah berkaitan keradangan, seperti asma (radang pernafasan), Artritis reumatoid, dan sebagainya.

Terdapat pelbagai sumber minyak ikan atau Omega-3 di pasaran. Yang mana satukah pilihan yang terbaik?


Omega Guard Shaklee adalah Omega-3 paling selamat kerana menjalani proses penyulingan proprietari 3 molekul yang mengekstrak Omega-3 yang tulen dan jugamenyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.

Omega 3 Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk.


Selain itu, kandungan EPA & DHA dalam Omegaguard Shaklee adalah antara yang tertinggi berbanding brand lain di pasaran:



kredit: kioskvitamin

Jom baca apa kata ibu-ibu yang telah berikan Omegaguard Shaklee kepada anak mereka?





Saya sendiri bagai tidak percaya yang Omegaguard Shaklee ini mampu menjadi 'rawatan semulajadi' kepada batuk2 kami sekeluarga. Kalau boleh, memang nak elakkan pengambilan ubat-ubatan yang mengandungi 'dadah'.. walaupun ia tidaklah bahaya dalam jangkamasa pendek.. Tapi kalau kerapkali diambil.. pasti ada risikonya. Dengan Omegaguard, insyaAllah, sikit demi sikit kita dapat perbaiki sistem imun tubuh dan kuranglah kebergantungan kepada ubatan klinik. 




Inginkan harga istimew? Hubungi saya segera!!
 fariana 0123064843


** Semua testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan. 



No comments:

Post a Comment