03 September 2014

Apa Manfaat Phytocol-ST Shaklee



Phytocol-ST Shaklee adalah satu lagi produk di dalam rangkaian Supplemen Shaklee yang bertujuan menghalang kolestrol dari diserap ke dalam salur darah seterusnya menghalang dari berlakunya pemendapan plak-plak kolestrol di dalam salur darah.
Kandungan 2000mg fitosterol sangat sesuai untuk keperluan tubuh setiap hari yang berupaya menurunkan paras kolestrol jahat (LDL)
Badan kita memang memerlukan kolesterol, namun kolestrol yang berlebihan adalah merbahaya dan boleh membawa maut . Kolestrol yang tinggi menyebabkan risiko arteriosklerosis yang boleh mengakibatkan penyakit jantung, darah tinggi dan strok.






Suka Saya nak ingatkan yang kolestrol ni tak kenal orang tu gemuk atau kurus...malahan ada orang kurus yang kolestrol nya lebih tinggi dari orang yang gemuk. Pendek kata, setiap dari kita berisiko untuk menyimpan kolestrol yang berlebihan ni.

Bagaimana kandungan Fitosterol di dalam Phytocol-ST bertindak?

Kolestrol di dalam usus perlu diperangkap atau diikat dengan fiber agar ia dapat dikeluarkan melalui najis dan tidak diserap masuk ke dalam salur darah. Tetapi oleh kerana sistem tubuh yang sudah tidak efisien maka kolestrol ini mudah diserap ke dalam darah. Di sinilah pentingnya Phytocol-ST Shaklee.

Phytocol-ST akan terurai dan fitosterol akan menyeliputi membran usus menyebabkan kolestrol tidak telap untuk diserap ke dalam salur darah. Akibatnya, tiada atau kurang kolestrol yang meresap dan akhirnya kadar kolestrol dalam darah yang membahayakan ini semakin kurang .







#sayajualshaklee

fariana chew
0123064843
"anda sihat kami ceria"

No comments:

Post a Comment