04 September 2014

Kelebihan dan Kebaikan Shaklee Collagen Powder

Shaklee Collagen Powder


Fungsi-fungsi Kolagen
1.Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan- Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

2.Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.

3.Mencantik dan menyuburkan rambut- Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.

4.Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

5.Menguatkan tulang- Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat.

Himpunan Testimoni Shaklee Collagen Powder

"selalu tengok orang je bagi testimoni.. ni nak share sikit la pengalaman menggunakan shaklee collagen powder ni... setakat sekotak lebih guna (1st kotak konsisten, 2nd kotak terlupa la jugak sekali-sekala), alhamdulillah kulit makin cerah and lembuuuuuuuuut sangat. hubby pun tetiap hari dok cuit pipi sebab suka dengan kegebuannya. duduk dalam aircond seharian, kulit muka tetap moist tanpa kelihatan kering mahupun berminyak. i loike sangat. kpd yang belum cuba, rugi tak cuba, lagi pulak tengah promo bulan ni. beli siap2 buat stok pun takpe..  mmg terbaek! "
 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ 

No comments:

Post a Comment