18 February 2015

4 Kepentingan Vitamin Untuk Ibu Hamil

Tahu tak kenapa ibu preggy sangat penting amalkan vitamin ibu hamil?
Walau bagaimanapun pengambilan Set Hamil Shaklee sebagai supplement bukan tiket untuk ibu hamil abaikan pemakanan seimbang. Ibu hamil tetap perlu memastikan diri tak makan makanan rapu, kurangkan minuman berkafein atau minuman bergas, banyakkan minum air masak, makan makanan yang sihat dan amalkan gaya hidup yang sihat. Supplement hanya membantu top-up kekurangan nutrisi di dalam badan.
4 sebab kenapa ibu hamil sangat teramat perlukan supplement semasa hamil:
1. Memerlukan dua kali ganda zat dan nutrisi dari keadaan biasa
Apabila kita disahkan hamil, maka kita tahu kita perlu eat for two. Atau eat for many jika hamil anak kembar. Kalau selama ni kita cukup dengan makan sayur hijau seikat sayur, mungkin apabila hamil kita perlukan dua ikat sayur untuk tampung keperluan zat besi badan kita dan bayi dalam rahim. Tapi bagaimana kita nak pastikan, betul ke ni cukup sayur ni untuk pengambilan sehari. Supplement boleh membantu sebab supplement dah tolong buatkan kira-kira berapa kandungan zat
2. Tak dapat nak jamin pemakanan harian seimbang dan cukup zat
Walaupun kita memasak sendiri di rumah untuk semua hidangan, adakah kita boleh jamin tubuh kita dan bayi dalam rahim dapat cukup zat dan nutrisi? Contoh untuk ikan sebagai sumber protein. Ikan apabila digoreng, ia di masak dalam minyak yang panas. Minyak yang panas secara tak langsung memusnahkan protein dalam ikan tadi. Jadi rasanya berapa banyak protein yang kita dapati dari seekor ikan goreng?
3. Memastikan perkembangan si comel tidak terganggu
Tahukah anda kekurangan protein akan menyebabkan penciptaan organ dan anggota badan bayi anda akan terganggu? Tahukah anda kekurangan calcium pula menyebabkan bayi anda berisiko mengalami masalah sistem kardiovaskular apabila lahir nanti? Tahukah anda kekurangan B Complex with Folic Acid menyebabkan bayi anda berisiko mengalami kecacatan di tulang belakang?
4. Memastikan ibu sentiasa ceria dan bertenaga semasa hamil
Supplement adalah penting untuk saya sebab ia membuatkan saya kekal bertenaga. Lebih-lebih lagi hamil bersama seorang anak kecil yang masih aktif dan sentiasa memerlukan perhatian. Saya dah tak boleh hanya terbaring dan berehat untuk kehamilan kali ini. Bila saya bertenaga, hidup pun jadi ceria, semua kerja pun dapat buat. Emosi ibu sangat penting semasa kehamilan sebab ia membentuk peribadi bayi di dalam rahim. Kita tak mahu lah kan bayi kita lahir sebagai seorang pemurung, pendendam dan memiliki banyak sifat negatif ;)
Okey, setakat ini perkongsian saya buat masa ini. Btw, jika anda berminat untuk mendapatkan Set Hamil Shaklee, boleh hubungi saya untuk pembelian dan maklumat lanjut .

fariana chew
sid : 989897
contact : 012-3064843
Supervisor Mac 2015

No comments:

Post a Comment