16 February 2015

Khasiat Lobak Ungu (Purple Carrot) Dalam Vivix

PERIHAL LOBAK

Purple Carrot ataupun dalam Bahasa Melayu dipanggil lobak ungu merupakan salah satu kandungan Vivix Shaklee
Lobak ataupun biasanya kita panggil carrot memang diketahui umum sebagai sayur yang penuh nutrisi dan bagus untuk kesihatan. Kalau sebut lobak je, mesti ingat Vitamin A yang bagus untuk kesihatan mata, kan? Sebenarnya khasiat lobak jauh lagi banyak…
Oh, tapi dalam entri kali ini, saya tak nak cerita tentang lobak yang biasa warna oren tu. Saya nak cerita tentang lobak yang luar biasa hebat dan berkhasiat.
Ha, tahukah anda bahawa wujudnya sejenis lobak yang berwarna ungu, dan digelar sebagai Purple Carrot?

KHASIAT & KELEBIHAN LOBAK UNGU

Walaupun sekilas pandang, lobak ungu nampak pelik dan tak secantik lobak biasa,khasiatnya jauh melebihi lobak oren. Disebabkan khasiatnya yang luar biasa, ia dijadikan sebagai salah satu kandungan dalam suplemen terhebat Shaklee, iaitu Vivix.
Jom kita tengok apa kelebihan lobak ungu nih…
Purple carrot ini bersifat lebih anti oksida berbanding carrot biasa. Anti oksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang seterusnya meleret kepada macam-macam penyakit.
2. Anti Radang (Anti-Inflammatory)
Purple carrot ini mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan arthritis atau sakit sendi.
Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi pesakit kanser, lobak ungu ini boleh membantu tubuh untuk melawan kanser.
4. Antiviral, Antiseptic & Antimicrobial
Purple carrot sangat bagus melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan merebak seperti flu, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut.
Dos Vitamin A yang tinggi di dalam purple carrot adalah sangat bagus untukmengelak arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelak penyakit stroke. Purple carrot juga kaya dengan Vitamin B, C dan vitamin E , yang bagus untukmerendahkan bacaan kolesterol.
6. Akar
Akar purple carrot ini telah lama digunakan untuk merawat masalah usus, masalah penghadaman,  masalah tonsil dan sembelit.
7. Jus Purple Carrot
Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung.

CARA MUDAH UNTUK MENDAPATKAH KHASIAT LOBAK UNGU

Anda boleh mendapatkan khasiat purple carrot dengan mudah dan murah daripada Shaklee kerana salah satu ramuan dalam Vivix adalah purple carrot.
Selain daripada purple carrot, Vivix juga mengandungi:

Testimoni suami sendiri..





fariana chew
sid : 989897
contact : 012-3064843
Supervisor Mac 2015

No comments:

Post a Comment